Det er viktig at sameiet har rett kontaktinformasjon til deg slik at du både kan få informasjon fra sameiet og vi kan få tak i deg når vi har behov for det.

Endringer på kontaktopplysninger meldes direkte til OBOS v/Britt Giverholt. Hun har telefonnummer 22 86 58 72 eller e-postadresse Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Hvem står i oversikten over sameiere?

Det er kun sameiere som har sitt navnet i skjøtet på leilighetene som registrerer som sameiere. Styret eller OBOS kan heller ikke slette oppføringer som står i skjøtet. Hvis du ønsker et navn fjernet fra sameiets oversikt over sameiere må du enten tinglyse skjøte med ny eier eller sende inn en uskifteerklæring til Kartverket.

Hvilke opplysninger registreres

Telefon 1: Dette er fasttelefonnummer eller en mobiltelefon Telefon 2: Dette nummeret skal alltid registreres. Dette er en registrering av mobiltelefonnummer som benyttes til SMS-kontakt med deg. Adresse/postnummer/poststed: Adressen der du ønsker at formell post vedrørende leiligheten din sendes. Tilskriver: Navn på person som eventuelt tar seg av administrasjon av leiligheten for deg. E-postadresse: Vi oppfordrer alle til å oppgi e-postadresse.  Bruker du ikke selv \ne-post bør du oppgi e-postadresse til noen som kan videreformidle informasjonen til deg. Formell informasjon fra sameiet som innkallinger til sameiermøter blir sendt i papirform til deg, men daglig uformell informasjon legges ut på nettsiden og sendes på e-post.

Hva er opplysningene som er registrert på meg?

Når sameiet kaller inn til ordinært sameiermøte vil du få en utskrift av hvilke opplysninger som er registrert på deg. Ta kontakt med OBOS hvis det er feil eller behov for endringer av disse opplysningene.

Hjelp med administrasjonen av leiligheten din?

For noen kan det være greit å få hjelp av familie eller andre bekjente til å ta i mot brev og betale regninger. OBOS kan registrere en "Tilskriver" som da får tilsendt formelle brev og regninger fra OBOS og sameiet. Hvis du benytter tilskriver bør også e-postadresse og "Telefon 2" være registrert på tilskriver.

Hvordan kontakter sameiet deg?

For sameiet er det viktig å få ut informasjon til deg så raskt som mulig. Derfor benytter vi SMS, e-post og nettsider til å gi deg denne informasjonen. Hvis du ikke bruker e-post kan det være at du går glipp av noe av denne informasjonen.

  • SMS                  Sendes til mobiltelefonen som er registrert som \"Telefon 2\". SMS benyttes hvis det er informasjon som haster å få ut til deg og som vi mener det er viktig at du får vite raskt. Når sameiet sender SMS mener vi at det er viktig at du tar denne meldingen alvorlig.

 

  • E-post                Benyttes til informasjon i det daglige, opplysninger til deg som beboer eller nyhetsbrev. Ofte vil vi gi deg en lenke til nettsiden der du kan finne informasjonen. Av og til, men ikke alltid kan denne informasjonen leveres i papirform i postkassen du har i sameiet. Bruker du ikke selv \ne-post bør du oppgi e-postadresse til noen som kan videreformidle informasjonen til deg.
  • Nettsiden             På nettsiden skal du kunne finne det du trenger å vite som sameier og beboer.
  • Brevpost             Innkallinger og referat fra sameiermøter eller annen formell informasjon sendes til deg som brev.

 

Har du leid ut leiligheten?

Kontakt styret for registrering av kontaktopplysninger til leieboeren(e): Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Skal du har lengre fravær fra leiligheten?

Gi styret melding om perioden du skal være borte og eventuelt hvem som har nøkkel til leiligheten når du er borte.