Sameiet har avtale med Telenor som gir deg internett, strømmetjenester og TV inkludert i felleskostnadene. 

Avtalen gir deg mulighet til å se på TV slik du alltid har gjort, men har også flere muligheter for de som ønsker å utforske dette.

Du kan ta med deg filmer, strømmetjenester og TV-kanalene på bussen, toget, i teltet, campingvogna, hytta eller ferie i Europa. Du kan ha forskjellige profiler slik at familiemedlemmene kan fortsette å se der de sluttet å se sist. Hvis du vil ha maksimalt utbytte av avtalen er det en fordel å bruke god tid på å sette seg inn i mulighetene du har.
 

Generelt om avtalen

Alle har et fiberpunkt inn i leiligheten sin med et fibermodem, en Wifi-Ruter og T-We Boks II. Utstyret eies av Telenor og følger leiligheten. Er du ny eier må du kontakte Telenor for å få programkortet registrert på deg.

Utstyret reparerer eller bytter Telenor kostnadsfritt ved feil. Har du problemer med utstyret eller bruk av det – kontakt Telenor kundeservice på telefon 915 09 000 eller se denne siden:

https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/

 

Du administrer selv internett og TV på Mine sider:

https://www.telenor.no/mine-sider/

 

Internett

Du har 100 mbit-internettlinje inkludert. Denne hastigheten holder sannsynligvis for de fleste. Hvis du ønsker høyere hastighet kan du selv endre og betale for dette på Mine sider. Her kan du også leie forsterker til det trådløse internettet. Hvis du opplever at internettforbindelsen er tregere i deler av leiligheten er det sannsynligvis en signalforsterker som er løsningen for deg, oppgradering av hastigheten på internettlinjen hjelper sannsynligvis ikke. Spør Telenor kundeservice om råd ved behov.

 

TV og strømmetjenester

Komplett brukerveiledning finner du her: https://www.telenor.no/kundeservice/tv/brukerveiledning-t-we/

I tillegg til basispakken med faste kanaler, står du fritt til å fjerne og legge til kanaler og strømmetjenester, så ofte du vil - uten ekstra kostnad. Her er det mye å velge imellom. Du har 120 poeng inkludert i avtalen med Telenor. Det vil si at du kan se på film en dag og sport en annen dag ved å velge fra de 120 poengene. Du kan også kjøpe ekstra poengpakker hvis du vil ha mer innhold samtidig utover de 120 poengene.

Styret anbefaler deg å sette deg godt inn i mulighetene på Mine sider for å velge kanaler og hva kanalene og strømmetjenestene inneholder. Flere av strømmetjenestene, f.eks. Viaplay har en egen app som du kan installere. Spør eventuelt naboer, familie eller venner om hjelp.

Du kan bruke TV og strømmetjenester på tvers av enheter som Apple TV, PC, mobiltelefon, nettbrett og T-We Boks II. Du får tilgang til all underholdning overalt - enten du er hjemme, på hytta eller på ferie i Europa. Hvis du ikke har gjort det bør du prøve å installere T-We på nettbrett eller mobiltelefon. Du kan også se TV fra nettleseren din: https://twe.no/

Du kan leie ekstra T-We Boks II. En enkel løsning for TV nummer to i leiligheten er ellers å sette opp en Apple TV og koble denne til en skjerm. Da kan du installere T-We og strømmetjenester på Apple TV. Eventuelt kan du legge inn T-We og strømme-app direkte på en smart-TV.

Flere brukere i husstanden? Lag en profil til hver:

https://www.telenor.no/privat/artikler/underholdning/aktuelt/brukertips/twe-samtidige-brukere/

  

Spesielt om strømmetjenester

Tips: NRK TV og NRK Radio er tilgjengelige som app på både smarttelefoner/nettbrett og smart-TV uavhengig av avtalen med Telenor. Her får du mye innhold uten å bruke av poengene dine.

Strømmetjenestene som kan velges i avtalen har innhold for enhver smak.

Viaplay er et eksempel på en strømmetjeneste (70 poeng). Denne kan du installere på smart-TV, Apple TV, mobiler, nettbrett og spillkonsoller i tillegg til å se på viaplay.no.

Kom i gang med Viaplay - T-We fra Telenor

 

To andre eksempler på strømmetjenester

Aktiver discovery+ Underholdning | Telenor

Velg Paramount+ for dine 100 inkluderte poeng (telenor.no)